Vi är på väg

Vi är på väg!

Av Ingemar Pongratz

Lunch på Arlanda av Ingemar Pongratz

Så då, nu är det det dags för den stora dagen. Nu skall vi iväg. Denna gång valde vi att flyga med Turkish Airlines, som har väldigt bra priser till Thailand. Det är egentligen helt galna skillnader på business priser. Eftersom det är min födelsedag så bestämde vi oss för att kosta på oss en business biljett och då hade Turksih Airlines helt klart bästa priser.

Louise fick gå på skolan idag och sen var det dags. Vi tog bilen till Arlanda och sen en snabb lunch innan det var dags för boarding.

Denna gång gick resan via Istanbul och det var väldigt trevligt. Bra mat och service. Louise var inte så nöjd eftersom det maten var lite väl exotiskt så nästa gång måste vi beställa nåt speciellt för henne.

Maten på Turkish Airlines av Ingemar Pongratz

Efter första delen, från Stockholm till Istanbul, fick vi sitta på Turkish Airlines loungen och den var riktigt bra. Många olika maträtter att välja emellan och massor med olika kakor och annat. Mycket trevligt!

Ataturk Lounge av Ingemar Pongratz

Efter det var det dags för resan till Bangkok och det var bara positivt. Mycket trevlig personal och bra med utrymme att vila och sträcka ut sig.

När vi väl landade så var vi rätt pigga, så vi hade inga problem. När vi väl kom fram till vårt första hotell i Bangkok så var vi riktigt pigga. Vi hann fika, ta det lugnt och samla krafter. Vi stannade 3 dagar på The Peninula Bangkok och trivdes jättebra. Knappast ett barn hotell, men Louise tyckte att stället var toppen. Hon målade elefanter, vi fikade och massa annat. Till slut bestämde hon att Peninsula var riktigt bra, så det var riktigt roligt att höra.

Gott om utrymme av Ingemar Pongratz

Precis när vi kom så kom nyheten att Thailands kung dog, han hade varit sjuk länge, men det var riktigt tråkigt. Han är (eller var) riktigt respekterad för allt han har gjort för Thailand och dess folk. Man såg att det kom som ett chock men Thailändare visade och hanterade sorgen på ett värdigt sätt.

Vi hann med en del utflykter också, och så besöka lite olika shoppingställen. Så på det stora hela så var det en riktigt lyckad början på vår Thailand semester.

Mer om det snart!

Written by

Ingemar Pongratz är forskare / entreprenör och EU Konsult. Som konsult hjälper Ingemar Pongratz företag att söka EU finansiering för olika projekt. Ingemar Pongratz har även nyligen lanserat nya projekt som syftar till att utveckla nya och marknadsintroducera nya hälso produkter. Detta projekt valdes ut av ALMI och drivs inom ett ny-startad företag (LETAVIS AB) tillsammans med andra partners.