Danmark utflykten klar, leve Thailand

Av Ingemar Pongratz.

Vi tillbringade 1 vecka i Danmark tillsammans med Lia och Staffan och deras barn Ivar och Elma. Vi bodde utanför en liten stad i Norra Jylland som heter Fjerritslev där Katta och Lia hittade en väldigt trevlig sommarstuga som var ledig en vecka.

Mellan Sverige och Danmark av Ingemar Pongratz

Som jag skrev tidigare så var det enkelt och smidigt att åka bil. Vi tog bilen till Göteborg, stannade över natten där och sen tog färjan över till Fredrikshamn. Smidigt och enkelt.

Sen körde vi runt i Danmark och besökte olika platser i Norra Jylland. Vi hade dock inte jättetur med vädret. Det var bara en dag som var riktigt soligt och varmt så vi kunde inte bada i havet.

Farup Sommerland av Ingemar Pongratz

Men vi han med att besöka flera roliga platser, som till exempel Fårup Sommerland. Det är en roligt Nöjespark / Lekland som Louise och barnen uppskattade mycket.

Farup av Ingemar Pongratz

Vi tog en tur till Hanstholm, som är ett utomhusmuseum. Den tycker jag också var roligt. Den är uppbyggd kring en gammal bunker från andra världskriget. Vi kunde gå in i bunkrarna och barnen åkte i ett gammal men fungerade ammunitions tåg.

Louise i Hanstholm av Ingemar Pongratz

Vi han också med en tur till Skagen, och lyckades promenera runt Europas nordligaste strand. Vi åt sedan på ett äkta Skagen fisk restaurang vilket var väldigt trevligt det med.

Skagen av Ingemar Pongratz

Resan hem han vi stanna till några timmar i Fredrikshamn. Vi kom alldeles för tidigt för att hinna med att uppleva nåt särskilt. Men Fredrikshamn är väldigt fint och vackert, och det fanns en hel del roliga affärer som vi titta in på som hastigast. Men som sagt vi hade inte så mycket tid eftersom vi var tvungna att passa färjan tillbaka till Sverige.

Så på det stora hela var vi rätt nöjda, bilen skötte sig bra och vi upplevde en hel del nya saker. Men nu gäller det att hitta tillbaka och planera annat. Nu börjar den stora Thailandsplanering för 2016.

Mer om det kommer jag att skriva om snart

Mer om våra resor snart igen. Ha det så bra!

Ingemar Pongratz Danmark

Written by

Ingemar Pongratz är forskare / entreprenör och EU Konsult. Som konsult hjälper Ingemar Pongratz företag att söka EU finansiering för olika projekt. Ingemar Pongratz har även nyligen lanserat nya projekt som syftar till att utveckla nya och marknadsintroducera nya hälso produkter. Detta projekt valdes ut av ALMI och drivs inom ett ny-startad företag (LETAVIS AB) tillsammans med andra partners.